RSS

Kata-kata tentang Rezeki

Aku paling tak suka bila kawan cakap, 'Untung lah kau, pointer tinggi nanti mesti senang dapat keje. Aku ni pointer rendah mesti susah dapat keje". Tup2 kawan aku dapat keje dah berbanding aku... biasa kan jadi macam tu???

manusia suka silap.. bukan pointer yang tentukan kerja.. tapi rezeki yang Allah bagi... semuanya berlaku dengan ketentuan Allah..

Aku Amat suka dengan post dari laman Jodoh Dan Rezeki, Cepat Atau Lambat... sila lah baca...

Then....

Kata pujangga tentang Rezeki

"Masing-masing dari orang miskin dan kaya harus menunaikan sabar dan syukur.
kerana, iman itu terbahagi dua, separuh dalam sabar dan separuh lagi dalam syukur.
boleh jadi bahagian kesabaran orang kaya itu lebih banyak, kerana ia bersabar padahal ia mampu (untuk melakukan hal yang terlarang),
sehingga kesabarannya lebih sempurna dibandingkan orang yang kesabarannya yang disebabkan ketidakmampuan (yakni orang miskin) yang terhad.
Dan (demikian pula sebaliknya), boleh jadi kesyukuran orang miskin itu lebih sempurna.."

" keberkatan adalah sebaik-baik keuntungan.."

"Rezeki lebih atau kurang bukan sukatan redha Allah terhadap kita...kita tak pasti rezeki banyak juga tak semestinya rahmat yang Allah beri...Rezeki banyak boleh jadi jugak Istidraj dan ujian utk kita...
Banyak bersedekah adalah terbaik..."

" JIKA KITA BOLEH BERSYUKUR DENGAN APA YG KITA ADA..KITA TAKKAN RISAU DENGAN APA YANG BUKAN MILIK KITA. YAKIN LAH REZEKI ITU JAMINAN DARI ALLAH."

Gambar hiasan



0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...