RSS

Ujian Allah..

Arini Aku bangun lambat.. Aku mimpi pelik2..aku tak suka mimpi2 ni.. sbb bukan mimpi indah pun.. tapi tiap2 hari aku tetap mimpi gak.. kdg2 tertidur 2 minit pun boleh mimpi macam2..heran sungguh..

pagi ni aku makan Nasi lemak kosong dgn air revive..then aku siap2 keluar beli brg buat biskut. Alhamdulillah suami dpt gaji skit. boleh la buat blanja. Then.. balik rumah..solat dan tidur.. Bangun tidur makan Megi sebab Lapar. Aku rasa da nak dekat 30 hari makan megi. Aku risau betul kandungan aku.. so mulai hari ni..aku takkan makan megi lagi..

aku pun tgh pening kepala ni. Mungkin kesan makan megi. sapa tahu kan. Tadi aku nak baiki jam.. Akhir nya jam dinding tu jatuh dan pecah. Buat aku lagi sakit kepala. Aku tinggalkan jam tu dan berkurung dlm bilik berkunci utk tenangkan diri. Sian kt suami aku kna urus anak sorg2. nak wat mcm mana.. Dah aku pening kepala.. aku trpaksa kunci pintu utk halang anak aku menyusu.. lagipun aku rasa badan aku kekurangan air la sebab cuaca panas kebelakangan ni. air susu pun tak banyak. nnti dia minum..abis kering nnti.. hehe

Lepas tu aku dpt mesej dr group kwn2 universiti.. Anak kawan aku..Dila.. Kena operate sebab penyakit angin pasang. Ni operate kali ke 3. Kesiannya.. Baby nya lahir tak cukup bulan. da 100 lebih hari duduk dalam wad. Sebelum ni dia dibedah sebab kuningnya tinggi dan matanya ada selaput.

Contoh Gambar Penyakit Angin Pasang Bayi Lelaki

Dila ni kawan baik aku kat Universiti. Kami rapat sebab kami kerja restoran dan catering sama2. Dia tak la pandai sangat tapi Alhamdulillah Allah tetap nak bg dia rezeki Kerja Government..Dalam bidang food plak tu. ditempatkan di kota bharu dekat ngan keluarga dia..Aku sgt jelos.. sgt sgt jelos.. Tapi aku still happy for her.. tak pernah aku doakan buruk2 kt org wlupun aku jelos ngan org tu. Aku harap dia kuat menghadapi ujian Allah ni. Biasala klu dia da dpt something tp dia kna ujian plak... tapi bila dipikirkan balik.. nasib baik dia bekerja bagus sebab klu dia tak kerja.. tak ada duit.. lagi susah kalau ditimpa masalah macam nii.. Allah tu da susun elok da..Dia takkan bagi ujian yang hambanya tak mampu..

Manusia takkan dpt smua benda yg dia nak atas muka bumi ni sebab bukan kekal pun.. lebih baik dpt syurga yg kekal di Akhirat nanti... sebab tu kena la bertahan dengan segala kekurangan di dunia ni... Perancangan Allah tu sebaik2nya utk kita. Dia yg buat kita. Dia tahu kita mampu atau tak utk jalani ujianNya..
Rezeki..Pertemuan.. perpisahan.. ajal maut semua di tangan tuhan..

ok..sekian..

2 comments:

acerzajaczkowski said...

Sugarboo Extra Long Digital Titanium Styler
Thick and lightweight Sugarboo Extra Long Dressing Box, Sugarboo Extra titanium rod in femur complications Long Dressing Box, 2019 ford fusion hybrid titanium Sugarboo titanium earrings sensitive ears Extra Long Dressing Box, Sugarboo Extra seiko titanium Long Dressing Box, Sugarboo Extra titanium bohr model

steeder said...

nx525 lakai telford high,gill marine tool,longchamp bag,geox shoes online uae,hoodrichtokyo,castaner greece,geoxslovenija,rab jas,kathmandu kleidung rr305

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...