RSS

Menu aku trimester pertama 😭

pernah tak korg bangun pagi tanpa ada hala tuju? rasa down..dan tak bermaya...dan berharap agar hari2 cepat berlalu...

pagi ni aku rasa mcm tu.. bangun pukul 6.45 pagi.. lpas solat subuh.. aku terdiam.. apa yg aku nk buat hari ni? byk benda aku nk buat tp byk halangan.. antaranya halangan kesihatan dan kewangan.. tapi kewangan tu tak teruk sangat sebab wang boleh dicari..tapi kesihatan?? nak cekau mana???

lepas terdiam tu..aku tgok hp.. perut lapar.. pikir nak mkn apa.. sebab alahan mengandung akn jadi lebih teruk klu perut kosong.. so.. mkn vitamin.. dan minum nestum oat.. Alhamdulillah.. suami beli nasi lemak tanpa sambal sebab sambal boleh buat aku muntah..hehe.. baik kan dia.. Alhamdulillah...

lepas suami pi kerja.. aku mandikan anak.. nyusu dan tidurkan dia.. mak aku datang..nyembang2 kejap.. pastu..anak pun da bangun.. suami pun da balik utk makan tengahari.. sian suami aku.. kena masak sendiri.. aku cuma boleh tolong masak nasi je... dia akan goreng la apa2 yg boleh dimakan utk buat lauk. tapi.. time dia goreng tu.. aku akan muntah monggek la sebab aku takleh bau minyak goreng tu.. busuk!!.. adehhh..
agak azab la di situ..

suami aku da buat mcm2 cara utk halang aku muntah waktu dia masak..dia alih tempat masak ke tempat sidai kain kat belakang rumah.. then dia plaster tingkap dapur supaya jangan bagi bau masakan masuk dalam rumah.. tp tetap berbau jugak..

mcm2 mknn suami aku beli utk bagi aku makan.. tapi tak banyak yg aku boleh makan.. sepanjang alahan mengandung ni.. aku hanya mkn:

♡ nasi lemak tanpa sambal
♡ biskut kering
♡ megi tomyam
♡ minum nestum
♡ air revive campur air kosong

tak tahu la sampai bila..tiap2 hari mkn benda yg sama.. bila Allah tarik nikmat makan skrg ni.. rasa perit sangat... teringin nak makan macam2 tapi tak boleh.. aku sampai menangis bila tengok gambar lauk sambal tempoyak..paih ikan patin dan ikan patin masak tempoyak dalam internet..hanya mampu menyeka air mata yg mengalir di pipi.. dramatik pulop..

begitula hidup aku hari2 buat masa ni.. nak buat mcm mana.. aku yang nak anak lagi..jadi aku kena tanggung la.. takpela..aku redha.. tapi aku macam serik je nak mengandung lagi lepas lahirkan anak kedua ni bulan ogos nanti.. tapi kalau Allah bg rezki anak lagi..maksudnya aku mampu la tu..  Allah takkan bagi ujian pada hambanya yg tak mampu kan? so.. bertahan la.. orang lain mungkin kna lebih teruk lagi dari aku.. Aku kena kuatt..

okla.. sekian.. ☺

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...