RSS

Ok tapi Loya Malam Loyal..

Assalammualaikum
pagi ni terbangun lambat gara2 fateh menangis rayan pukul 2.53 pagi sebab straw botol air nya putus dan dia tak selesa untuk minum guna botol tu. Hal sekecil itu pun boleh membuatkan hatinya hancur.. siann.. belum lg dia nak tempuh hidup dewasanya yg akan datang.. harap dirimu tabah wahai anak kerana dunia mungkin akan berlaku kejam padamu.. jangan risau.. dunia ini hanya sementara.. akhirat sana yg kekal selamanya...

lepas bangun tu.. suami keluar beli sarapan apam nyor kelapa.. itu je yg aku boleh makan.. anak dan suami aku makan karipap dan apam balik lebih semalam yg suami da panaskan.. aku plak.. siapkan doorgift tempahan kek cawan yg separuh siap semalam.


lepas siap..aku pun bersiap nak pegi kenduri kawin anak jiran aku.. dia buka 3 khemah je.. tp nampak nya boleh tahan meriah dan teratur.. tahniahla pd pihak katering yg pandai atur majlis kecil mcm ni.  lancar je smua..lauk pun sedap.. aku x rasa semua lauk kecuali daging dan ayam goreng. ermm.. boleh tahan masakan dagingnya.. aku boleh makan.. Alhamdulillah.. then ada laksa.. aku bantai la semangkuk. then bila petang..lepas asar.. aku nak pi la tengok kot ada laksa lagi..haha.. da abis.. punah harapan.

lepas pi kenduri jiran..kami ke kenduri lain plak.. di dewan tepi kilang carsem belakang megoplex...kenduri adik kawan suami aku.. tp disebabkan pengantin lelakinya ni selalu main bola tampar depan rumah aku.. jadi ramaila jiran2 aku datang jugak.. Aku plak bahagia sebab dapat makan lagi.. ada lauk isi ikan goreng sos ala2 dekat hotel tu... wahhh.. aku amik banyak gak..ratah mcm tu je sebab perut aku masih kenyang dengan laksa tadi.. doorgift dia pun mewahh.. mesti mahal kos kenduri dan doorgiftnya.. agak class la.. org yg mampu boleh la buat besar2ran.. dulu kenduri aku takderla grand sangat..tp Alhamdulillah lauk pauk nya sangat sedap..itu yg terpenting..hehe

lepas 2 kenduri..aku kekenyangan.. aku pun tertidur masa nyusu fateh ...sekarang ni da petang. Alhamdulillah jiran pun ada bagi lauk kenduri.. aku bantai daging je makan dengan nasi putih sebab aku tak boleh nak makan nasi minyak..rasa loya.. uwekkk.. sekarang giliran suami aku plak tidur..sian dia.. mesti dia penat sebab tadi fateh sangat nakal..suami aku la yg control dia..memang sangat mencabar.. sekarang..Fateh da bangun tido..giliran aku plak control dia..hehe

bila malam menjelma.. aku pun tak paham la dengan perangai perut aku ni.. Bloating jer.. mcm ada peperangan yg sedang berlaku.. berkocak2... aku makan ubat loya.. harap semua akan ok la.. seperti biasa..tidur juga la pengubatnya... okla..gudnite..

sekian..

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...