RSS

Loya suka ganggu saya!

Assalammualaikum
pagi ni aku bangun pukul 6.30..mandi dan solat.. anak aku pn bangun awal..aku mandikan dia skali.. pastu suami aku bangun jugak.. mandi..solat dan pi beli breakfast. Roti canai..nasi lemak dan cengkodok pisang.. seketul donut peniaga tu bg percuma.. Alhamdulillah.. wlupun kecil..tp tetap rezeki bagiku...

Aku plak trus buat kek dan biskut tempahan orang.. Alhamdulillah aku da start skit2 berniaga smula... Aku tak nak berniaga..tp aku rasa rugila plak.. aku ikut kan je la.. wlupun aku tak brapa sihat lg..

Aku kena buat 6 botol kecil biskut utk hantaran tunang dan 150 biji kek oren dan coklat.. pastu mak aku suh buat kek lebih beberapa tray utk bg pada jiran aku yg nak kenduri esok hari.


anak perempuan jiran aku nak kawin.. Aku bersyukur sangat.. da bertahun lamanya sangat mreka berpacaran.. sampai  masuk2 ke rumah slalu.. rupanya mreka da nikah di siam 3 bln yg lalu.. jadi bini no 2.. manala aku tahu.. tu la.. benda baik buat apa sorok..kan da timbul fitnah... aku paham la sorok kawin sbb takut bini no 1 dpt tahu.. tp mreka lupa tentang jiran tetangga kat sini.. dia bkn hidup seorg diri kt taman ni..

aku da selesai smua keja baking aku pukul 5 petang.. anak aku banyak kali kena marah sebab dia kaco aku buat keja.. lepas kena marah..terjelepuk kesedihan tapi lepas tu buat balik..adehhh...kena banyak sabarr.. nanti x lama lagi bkn sorang ni jer..tapi akan ada 2 orang budak comel yg bakal menggegarkan rumah ini..hehe.

suami aku balik bawak makanan pasar malam..Alhamdulillah aku makan apam balik dan laksa.. tak abis pun..akhirnya suami aku kena abiskan..dia juga tolong bagi anak makan..buat susu dan basuh semua peralatan baking aku tadi.. Aku bersyukur dpt suami sepertinya.. Alhamdulillah..syukur pada Allah..

malam ni aku tetiba teringin minum teh o panas.. nak buat teh tarik..susu pekat manis x cukup.. hehe.. aku minum sambil tgok citer tv9 namaku bedah.. dan sambil tulis blog.. Esok ada 2 kenduri kawin..satu jiran aku dan satu lg di kilang carsem blakang megoplex..masalahnya esok tu..jiran aku tu nak pinjam laman umah aku utk letak periuk2 lauk katering.. aku harap aku boleh tahan la bau lauk kenduri....Aku redha.. 😭😭

lepas minum.teh malam ni..aku rasa perut aku penuh angin..bergelodakk..tak selesa langsung ..aku rasa nak muntah..tp keluar air liur buih je.. aku pn makan ubat loya.. harap ia membantu utk aku tido malam ni.. then aku pun pujuk fateh yg menrengek2 mengantuk... nyusu dia.. then dia pn tdo.. Aku pn kna paksa diri tdo.. klu tak.. rasa loya ni akan terus menghantui diri ini.. ok.. slmt mlm.. Chow..chinn.
choww..

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...