RSS

Ke Klinik lagi kita..

Assalammualaikum
pagi rabu, 8 mac. aku check up klinik utk kandungan 15 minggu..
Alhamdulillah aku da smakin ok wlupun alahan masih ada.. aku da boleh makan mcm2.. mcm apam. roti dan jem. air teh o.. aku pun da kurang sgt muntah.. syukur pd Allah.. cuma hari ni. berat badan aku kekal 74 kg.. Alhamdulillah tak turun berat..klu tak.. aku kena masuk wad.

banyak yg aku nak citer kt nurse dan doktor arini. antaranya..sakit2 badan..masalah keputihan semasa hamil dan juga sakit di bahagian pinggang..punggung dan bahagian parut operation ceaser di perut.

sebelum dtg klinik ni tadi..aku beli apam utk makan dlm kereta. Perut aku lapar sgt. tergesa2 kluar rumah tadi sampai lupa nak makan vitamin obimin.. tu vitamin aku nak abis ni.. aku kena minta lg la dgn nurse. aku harap sgt kandungan aku baik dan cukup zat. Aku nak dia lahir sihat..normal dan membesar menjadi insan yg bertaqwa kepada Allah swt.. Amin..

Tadi waktu check up..nurse cuba cari denyutan jantung kandungan aku tp tak jumpa.. dia ckp biar tunggu sebulan lg baru cek smula..skrg ni mungkin x dengar lagi..pastu..Doktor plak nasihat supaya aku makan protein dan aku kena naikkan berat badan. kalau tak.. pertumbuhan baby dlm kandungan akn terbantut.. risau plak aku.. ok.. aku akan cuba makan wlupun perit..demi anak anakku yg ku sayang.... 😭😭😭

di klinik ni..aku berjumpa dgn kwn lama aku.. Marni Izzati namanya. Subhanallah.. dia da banyak berubah.. semakin cantik.. aku hampir tak kenal dia tadi.. skrg dia tgh mengandung anak kedua 37 minggu.. anak pertama umur setahun lebih.. tp yg sedihnya suami nya bekerja jauh nun di Paka Terengganu. Berjauhan dgn suami semasa mengandung memang perit. Harap dia kuat..

hari ni di klinik ramai org..tp Alhamdulillah proses check up aku cepat jer..cuma aku sgt risau bila nak amik ubat nanti.. memang sah akan kena nombor panjang..tp nasib baik aku cepat2 letak no ubat.. then baru aku jumpa doktor..takderla kna tunggu lama..haha.. pandai tak aku?..hehe so lpas ni.. next appointment aku 5 april.. harap smua nya berjalan lancar.. Amin..

tadi tgok pesbuk..kwn2 up status tntg Mh370..rupanya..Arini genap 3 tahun kehilangan kapal terbang MH370. sedih mmg sedih.. harap kluarga mreka yg terlibat redha dgn pemergian mereka..wlupun tnpa jasad mreka ditemui..

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...