RSS

Makan Tanpa Rasa..Hidup Tanpa Warna

Assalammualaikum
Pagi ni aku cuba masak lauk ayam kicap.. tak sedap pun.. kuahnya cair je..tapi suami aku tetap makan.. aku cuma boleh makan tauhu goreng je.. itu pun aku makan sebab baby dalam perut perlukan protein.. tauhu kan tinggi protein..

patutnya hari ni aku buat biskut tempahan orang bertunang 12 mac ni tapi malangnya aku tak sihat.. badan aku dilanda kelesuan tahap tinggi serta selsema yg teruk.. kesian anak aku main sorang2.. aku tak larat nak layan dia.. aku rasa nak meradang je dengan badan aku ni.. rasanya badan aku ni da rosak..

Aku pun pergi rumah mak abah aku..main dengan baby adik aku.. rafiqi namanya.. lega la skit emosi dalaman aku ni bila tengok baby comel..anak aku si fateh pun comel juga cuma dia bukan baby lagi.. dia da masuk kategori kanak2..

ari ujan lebat.. nasib baik aku sempat sampai rumah sebelum ujan memburuk. kami tengok citer korea.. tiba2 kilat kuat sabung menyabung!! seramm.. bunyinya macam ada letupan bom keliling rumah..menyeramkan.. kami tutup smua suis perkakas elektrik utk elak kena kilat..nanti abis rosak plak kena shot kilat..

malam ni aku lapar.. aku goreng la tauhu sendiri.. aku makan dgn nasi putih. ntah kenapa aku rasa macam takder perasaan gembira pun di hati ni.. aku menangis la skit2.. waktu makan nasi tu.. aku rasa macam tawar je hidup aku ni.. aku rasa kosong..sedangkan suami dan anak2 aku ada di sisi..aku kena bersyukur..

Tapi sebenarnya..aku bukan rasa tawar hati dengan diorang... aku tawar hati dengan keadaan selera aku ni.. aku makan tanpa ada rasa... rasa apa pun takder.. cuma skadar nak isi perut sebab risaukan si kecil dalam perut aku ni. Aku tak rasa happy time makan.. aku rasa terpaksa.. terpaksa makan sebab lapar..tapi hati aku tak kenyang pun.. perasaan aku tetap tak gembira.. Azab sangat bila Allah da tarik nikmat makan aku.. bila la aku nak kembali normal? ? aku mcm da putus asa jer dengan keadaan aku ni..😭
lemah dan tak bermaya..

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...