RSS

Teruskan Hidup Selagi Hidup..

Assalammualaikum,
aku da lama tak menulis dalam blog ni kan.. Alhamdulillah kesihatan aku semakin ok.. Aku da boleh makan nasi tapi hanya berlaukkan tauhu goreng masin atau rendang tok dan juga nasi kerabu telur masin...  Itu pun aku da bersyukur sangat2 sebab kalau tak dapat makan macam bulan2 lepas.. lagi azab.. dan utk air plak..teh tarik still my Favourite.. huhu.. air2 lain pun boleh kot.. kena try la.. mana yg boleh telan.. minum je.

Alhamdulillah.. aku juga da boleh masak dan bau makanan... macam arini..aku masak rendang ayam..tapi aku masakkan untuk suami dan anak2 saje..aku tak rasa atau makan pun.. tak boleh nak telan.. aku juga da start mula berniaga biskut dan doorgift.. aku masih tak boleh buat kek cantik2 berkrim tu.. nak muntah bau krim tu.. wekkk!

Aku harap sangat tak nak da rasa alahan mengandung yg teruk tu... Aku ada tanya suami..boleh ke terus ikat (mandulkan) aku lepas aku bersalin bulan ogos nanti.. aku takut nak mengandung lagi.. tapi suami aku tak izinkan.. Aku akur..

Entah kenapa..hati ni tak tenang.. rasa macam tak cukup.. dengan diri ni yg tak boleh nak makan sedap sesuka hati... rasa benci sangat bila nikmat makan tu ditarik.. kadang2 redha..kadang2 tak.. ditambah pula dengan sakit2 badan..punggung.. perut cramp..senggugut...  kenapa lain benar rasanya mengandung kali ni..sebab tu la da give up utk mengandung lagi.. tapi takpela.. Aku akur je la.. aku tak tahu masa depan aku mcm mana nanti..

Aku duk pikir la.. tak lama lg anak akan bertambah.. maka bertambahla perbelanjaan harian.. buat masa ni.. anak sorang pun..perbelanjaan tak ada berlebih..semua cukup2.. agaknya macam mana la bila ada anak kedua nanti.. memang la tiap2 anak tu ada rezekinya masing2..tapi kita tetap kena berusaha utk mencari pendapatan lebih.. di samping terus beribadat dan non stop berdoa kepada Allah swt. Amin..

Sebenarnya bukan duit yg aku runsingkan.. tapi tak tahu kenapa kadang2 diri ni rasa meronta2 nak cari kerja..nak kerja..nak ada kawan2.. nak ada ilmu lebih.. nak tahu keadaan dunia luar berbanding hanya terperuk kat rumah.. yerla.. sejak dari bangku sekolah..aku sangat aktif..hampir semua orang kenal aku yg peramah dan aktif.. aku suka bergaya.. suka berjalan2 dgn kawan2.. suka bersembang.. aktif pegang jawatan2 dan pengarah projek2 penting waktu di universiti...keputusan2 peperiksaan aku pun slalu flying colours... tapi lihatla aku dimana sekarang? aku tak tahu apa rancangan Allah untuk aku.. Aku redha.. wlupun kadang2 hati ni tak redha.. apa jadi pun tetap kena redha kan.. nak buat apa lg..

mungkin aku jadi macam ni sebab aku terlihat kawan2 aku kat pesbuk yg senang dpt kerja atau pun masih bekerja wlupun da beranak dua atau lebih.. kenapa yer aku tak mampu macam tu? aku pun tak tahu.. ntahla.. apa jadi pun..hidup mesti diteruskan... takkan nak bunuh diri plak.. tak cium bau syurga nanti.. Lantakla nak jadi apa pun.. yg penting solat..doa.. dan teruskan jer hidup.. susah ke..senang ke.. teruskan je hidup.. selagi hidup..

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...