RSS

Reunion PLKN untuk Sweet Thirty

Assalammualaikum
Seperti biasa.. aku akan cakap yg aku dah lama tak post dalam blog ni..hehe..ayat biasala ni...
So...Mula2 aku nak citer tentang reunion PLKN dulu..

29 Disember, pukul 3 petang. Ipoh Parade, tempat bowling... setelah beberapa2 tahun tak jumpa, kawan2 Plkn decide nak buat reunion.. Aku mestilah nak join tapi anak2 aku sapa yg nak tolong jagakan? family aku banyak hal.. tak dapat nak jagakan.. Adik aku pi KL.. kakak sulung balik kampung, kakak kedua pergi Taiping, Abang aku kerja, Mak Abah aku dah kena jaga anak adik aku..takkan aku nak letak anak aku plak kat situ... jenuh depa nak jaga nanti.. Anak aku tu hero yg aktif gak..huhu

Akhirnya Suami ku yg tersayang juga yg berkorban, rela jaga anak sulung dekat ofisnya dan aku pula akan bawa Faris, anak kedua aku ke Ipoh Parade tu. Ianya pengalaman pertama aku yang dah lama tak drive kereta sejak beranak anak kedua 5 bulan yg lalu. Sekarang aku kena drive dengan baby pulak. bukan senang wehh.. kena drive..pastu bila dah sampai..kena cari parking, pastu angkat baby dalam stroller, pastu kena jalan cari lift, pastu.. kena jalan lagi sampai jumpa tempat bowling.. bila balik..kena pergi bayar parking tiket...fuhh..dah lama aku tak pegi tempat ni... lama sangat dah... last datang waktu aku masih belajar di UMT kot.. renyah sebenar nya tempat macam ni untuk aku yg berumur dah masuk sweet Thirty... Tak berapa minat dah....tapi aku datang gak sebab nak jumpa kawan2 lama..
Kawan2 PLKN
Bila dah sampai tu.. adat la..sembang2.. pastu depa belanja main bowling 2 game.. lenguh gak la tangan main bowling tu.. lama dah tak angkat bola2 berat tu.. sebelum ni angkat anak2 jer..hehe.. bola pun asyik masuk longkang jer... akhirnya aku kalah..tempat last skali..haha...
Kawan2 PLKN
Kek Snow Cheese
Sebelum terlupa... aku ada buat kek Snow cheese untuk makan dengan kawan2 plkn.. Alhamdulillah depa smua puji kek aku sedap.. kembangggg buntot aku..hehehe
Time Makan Kek Dekat Foodcourt
lepas tu.. nak dekat pukul 6 dah.. wuishh...tak ingat nak balik dah..seronok sangat sembang... kiranya macam hari ni ialah "mommy 's days out" la konon... hampehhh... aku hampir terlupa yg aku ada anak lagi sorang dekat ofis suami aku... suami aku dah start calling suruh amik sebab dia nak buat kerja lebih masa... Alhamdulillah la aku manage sampai 6.30 petang kat ofis..pastu 6.40 petang kat rumah.. Aku cepat2 solat Asar... mandikan dua2 anak aku..tidurkan mreka...tak lama kemudian...dah masuk Maghrib... Fuhh... penat wehhh... Penat... tp okla gak dapat gak sosial sikit dengan kawan2 yg lama tak jumpa... 

Lepas ni.. klu ada reunion... inshaa Allah aku nak pergi lagi...tapi lebih best kalau pergi satu family..tak nak pergi sorang2 lg... Jenuhhh!!! huhu

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...