RSS

Azab Wehhh...


Petang ni hujan lebat... gelap je suasana.. macam tu la keadaan dalam  kepala otak aku skrg.. mendung berarak...
Anak aku tarik aku suh tgok hujan dgn dia..acah2 romantik la tu mcm bapaknya..hehe... dia duk main selipar.. aku plak mengelamun melihat hujan yg membasahi bumi... leka jer..
memikirkan masa depan.. mcm mana la keadaan aku 5 tahun atau 10 tahun akn dtg klu panjang umur.... ntahla..

Aku sebenarnya emo ni mungkin sebab pembawakkan budak kot... di tambah lg dengan alahan mengandung yg kuat.. ya Allah.. azab rasanya.. rasa mcm da x kuat da... inilah pengorbanan seorang wanita bernama ibu.. dr mengandung sampai la melahir dan membesarkan anak.. mmg azab..tapi tetap juga nak beranak.. kenapa la agaknya... adehh.. fitrah wanita...

nasib baik dpt suami yg sgt menyokong dan banyak membantu.. klu org lain yg mengandung dan beranak sorg2 tu mcm mana la agaknya yer... aku tak mampu.. mungkin boleh jadi gila tanpa suami dan keluarga di sisi time2 penting mcm ni...

Orang kata alahan tu morning sickness sbb slalu trjadi pd waktu pagi.. aku plak terbalik.. night sickness... bloating dan loya tu dtg mencurah2 bila malam menjelma.. akibatnya.. muntah dan muntah laa..

makan pn sikit je... biskut dan minum nestum.. berat aku 80 kg da turun 5 kg dlm sbulan.. penurunan berat badan yg tak normal.. nnti 8 feb ni appointment 11 minggu pregnant.. mesti kena marah ngan doktor dan nurse..  tapi Vitamin obimin tu aku makan.. tak tinggal pn.. sbb aku tahu.. aku kurang mkn.. so kna support dgn vitamin.. klu tak nnti ganggu pertumbuhan bayi awal trimester ni..

aku slalu berdoa agar Allah tarik alahan aku ni secepat mungkin sebab aku ada banyak kejer kena buat.. aku duduk saja da sbulan.. rasa diri ni tak berguna plak.. lgpun aku keje sendiri.. klu tak keje.. takde la duit.. tak mcm org lain keje.. yg ada cuti bergaji atau MC.

aku slalu pikir.. dari sehari ke sehari.. bila la smua alahan ni akn berakhir.. aku penat.. tapi aku kena kuat utk baby ni...

buat korang smua.. please take this matter seriously.. nak jadi ibu bapa bknnya senang... Sgt susah..  cuba korang pikir mcm mana la mak ayah korang boleh jaga korang dan adik bradik sampai besor mcm skrg... azab wehhh... sbb tu kna hormat dan sayang mak ayah kita... jgnla lawan kata mreka.. doakan mreka slalu.. agar mreka masuk syurga Allah.. tanpa hisab pun takpe.. sbb mreka mmg layak...

ingat.. mak ayah boleh jaga 10 org anak.. tp 10 org anak x mampu jaga mak ayah taw!!

klu rumah..brg2 dan duit mak bapak korang... korang boleh la nk berlagak mcm korang punya... tapi korang tak bagi plak makk ayah korang anggap rumah..brg2 dan duit korang depa punya kan... sampai kdg2 mak ayah duk takut la nk duk umah anak2 sebab takut nyusahkan anak2.. wlupun kita cukup menyusahkan diorang dulu2..

oklah.cukup sampai sini aku membebel.. sekian...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...