RSS

Kenangan memberitahu kita..


Tadi aku pergi umah mak aku..x jauh pun.. selang 2 pintu jer.. Alhamdulillah la..aku bertuah duk dekat dgn parents aku.. so..bkn husband je take care aku.. family pn slalu jaga aku.. aku ni anak manja... hehehe

ok..sambung citer.. aku nak tgok adik aku dlm pantang..dpt anak laki comey.. best dia branak normal..x mcm aku ceaser.. lpas 2 minggu, luka bawahnya da baik..x mcm aku.. luka ceaser bertahun2 pn masih sakit lg klu ditekan.. aku terpandang rak buku lama kt rumah..haha..da berhabuk...x saper usik pn sbb ramai org baca henfon je..bkn baca buku da.. aku ternampak kotak kenangan dan buku2 diari aku... excited giler aku !!!  lama btui aku x tulis dairi.. last dlu tulis time form 6.. lpas tu hampeh da..hehehe

Aku selongkar kotak kenangan tu.. byknyer brg kenangan.. dr zaman sekolah sampai masuk plkn.. betul2 menggamit memori.. terlinang air mata mengenang masa2 indah lalu yg kita tahu kita takkan bleh ulang lagi..  rajin glerrr aku simpan brg2 ni..haha.. tak sangka..

lepas tu mata aku beralih pd diari2 aku.. dgn perasaan yg berdebar.. aku membuka diari tu.. satu persatu perkataan dan helaian aku baca.. sedihnya.. aku baru sedar manusia jenis apa aku ni.. adehh.. sedih tak terkata.. apa yg aku tulis tu menggambarkan diriku dulu sgt2 tak matang.. innocent tp terukkk.. x sedar diri..

Aku mengaku aku mmg seorg pelajar yg hebat.. aku suka belajar bersungguh2..wlupun kdg2 aku leka.. tp xder effect sgt pd plajaran aku.. aku tetap past universiti aku with flying colours.. aku juga seorg yg happy go lucky.. asyik happy jer.. suka jer tolong org..suka buat lawak.. suka buat apa saja la yg dpt happy kan aku.. tp benda2 yg baik je la.. aku ni seorg yg peramah.. mulut ni klu dpt bercakap.. pom pam pom pam..

Tapi aku lupa.. x semua org suka dgn aku.. dan aku tak tahu pun org tak suka kt aku.. mreka smua brkawan baik ngan aku.. happy2 ngan aku.. tp bila time ada masalah atau apa2.. depa tak cari aku pun.... aku ni skadar tmpt happy je.. haaa..

aku terbaca satu ruangan diari aku tentang kwn2 form 6 aku.. aku kecewa sbb aku dpt tahu smua kwn2 aku buat study group secara rahsia tanpa pengetahuan aku.. tp smuanya terbongkar bila aku tak sengaja tepon rumah kwn aku tu dan aku terdengar suara kwn2 yg lain ramai2 suka suki... haha.. mmg kecewa.. tp aku x pikir nape depa buat mcm tu? aku x pikir prasaan diorg.. mungkin aku ada tercakap benda yg menyakitkan hati diorg tanpa aku sedari sampai diorang x nk ajak aku study skali? atau mungkin diorg anggap aku ni da pandai.. x perlu tuisyen atau study..?? hampeh..perasann!!

dulu aku x pikir smua ni.. aku tahu..kecewa aku je.. tp bila umur aku da 29 tahun ni.. kita boleh pikir lg matang.. dan benda tu kita x nampak buruk pn.. yg buruk tu diri sendiri..

ni satu ruangan diari je.. banyak lg ruangan lain tentang kebodohan aku suka pd org yg x penah suka aku..bodoh bazir duit byk call dan mesej kwn chatting aku.. dan banyak lagila!!! tu baru time sekolah sampai form 6.. yang universiti?? mesti lg banyak org x suka.. haa.. mana nk taw..rambut sama hitam..tapi hati ??? sapa yg taw? Allah je yg taw..

so..satu contoh yg aku citer tadi  pun da cukup la.. x larat nk tulis byk2.. tp bagus juga aku jumpa diari ni sbb Allah nk sedar kan aku.. Aku ni pandai pelajaran.. pandai atas kertas je.. tapi hakikatnya dlm kehidupan aku ni bodoh sebenarnya... sebab tu la hidup aku mcm ni.. tp x pe.. apa yg lalu.. biarkan berlalu.. jadikan pengajaran..

tula aku harap sgt perkara2 bodoh ni tak jadi pd anak cucu aku atau pd org lain... tp klu terjadi jugak.. mungkin utk mengajar mreka tentang kehidupan.. yer.. hidup dunia ni tak kekal pun.. aku tahu.. tapi aku tak bersedia pun utk mati lg.. Aku takut.. harap kita smua sempat la bertaubat sebelum pergi menemui ilahi..

ok.. sekian

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...